Adviseur

Verzuimverzekeringen

Informatie voor u als adviseur 

Ondersteuning bij uw Grip op Verzuim

Krijgt u offerteaanvragen voor Grip op Verzuim? Avéro Achmea biedt u de mogelijkheid om zelf uw offertes te maken voor Grip op Verzuim.

Zo dient u een offerteaanvraag in
Met uw Digitaal Paspoort logt u in via Inloggen Adviseur. Vervolgens klikt u op de applicatie WIA & Verzuim. U komt dan op de Avéro Achmea offertepagina. U logt in met de inloggegevens die u via een brief en een e-mail van ons ontving. Daarna kunt u direct aan de slag. Heeft u nog geen Digitaal Paspoort? Kijk bij de veelgestelde vragen hoe u deze aanvraagt.

Bel voor vragen over inloggen met onze Supportdesk: 058 297 72 34 
Heeft u al een Digitaal Paspoort? Maar heeft u problemen met inloggen op de Avéro Achmea offertepagina? Of heeft u andere vragen over uw account? Neemt u dan contact op met onze Supportdesk op telefoonnummer 058 297 72 34 of supportdesk@achmea.nl. De Supportdesk is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.


Veelgestelde vragen over de Verzuimverzekeringen voor adviseurs

Wat bepaalt het premiepercentage?

De premie is een percentage van de loonsom. Dit percentage hangt af van:

  • de bedrijfsactiviteit
  • de dekkingspercentages
  • het eigen risico
  • de branchecode van de Kamer van Koophandel
  • het gemiddelde verzuim over de afgelopen 3 jaren
  • het aantal medewerkers

De bedrijfsactiviteit
De verzuimgegevens van uw branche bepalen gedeeltelijk het premiepercentage. Voor welk deel hangt af van het aantal medewerkers. Hoe meer medewerkers, hoe kleiner dit deel is.

Het aantal werknemers 

Dit bepaalt gedeeltelijk het premiepercentage. Voor welk deel hangt af van het aantal medewerkers.

Het gemiddelde verzuim over de afgelopen 3 jaren
De verzuimgegevens van de werkgever bepalen gedeeltelijk het premiepercentage. Voor welk deel hangt af van het aantal medewerkers. Hoe meer medewerkers, hoe groter dit deel is. Vergoedingen die wij verhaald hebben, tellen niet mee.

Waarom vraagt Avéro Achmea personeelsgegevens uit?

Voor een goede uitvoering van de Verzuimverzekering hebben wij personeelsgegevens nodig. Natuurlijk vragen wij alleen die gegevens uit, waar we doelbinding voor hebben in het kader van de AVG. Het actuele personeelsbestand gebruiken wij voor het:

  • berekenen van de juiste premie
  • opmaken van de nota
  • uitkeren van de juiste vergoeding
  • beheren van de verzekering

Hoe levert mijn relatie wijzigingen aan?

Avéro Achmea  ontwikkelde samen met Verzuimdata een webportal: het Meldloket. Via dit Meldloket kunnen werkgevers eenvoudig hun loongegevens invoeren, inzien en wijzigen. Daarnaast profiteert uw relatie van 1 centrale plek voor het:

  • doorgeven van medewerkersgegevens
  • doorgeven van 42e weekmeldingen (WIA)
  • doorgeven van ziekmeldingen (Verzuim of voor de module Ziektewetmanagement voor bij de WGA-Uitstap)
  • genereren van verzuimrapportages 

Sluit uw relatie onze Grip op Verzuimverzekering, dan ontvangt hij of zij automatisch inloggegevens voor het Meldloket.

Hoe krijgt mijn relatie toegang tot het Meldloket?

Sluit uw relatie onze Grip op Verzuimverzekering, dan ontvangt hij of zij automatisch inloggegevens voor het Meldloket.

Wat zijn de voordelen van een deelnemeradministratie?

  • Uw relatie betaalt premie voor de lonen die hij of zij betaalt. Klopt er iets niet, dan wijzigen we dit direct. 
  • Bij meerdere inkomensverzekeringen is 1 deelnemeradministratie genoeg. Sluit uw relatie nieuwe producten af? Dan koppelen wij uw gegevens aan de andere verzekeringen.
  • Loopt het contract (bijna) af? Dan kunnen wij u snel voorzien van een verlengingsvoorstel. 

Wat gebeurt er als wij geen gegevens (meer) ontvangen voor deze verzekering?

  • Wij kunnen de premie dan niet uitrekenen.
  • Wij kunnen geen nota maken.
  • Uw relatie ontvangt niet de juiste vergoeding voor zieke medewerkers.
  • Als medewerkers niet op tijd afgemeld zijn, betaalt uw relatie te lang voor medewerkers die niet meer werkzaam zijn. 
  • Het verzekerdenbestand en de premie die uw relatie betaalt, zijn dan niet actueel.
  • U kunt als adviseur dan geen provisie berekenen, indien dit van toepassing is.

Kan ik als adviseur toegang krijgen voor het Meldloket?

U kunt een verzamellogin aanvragen bij onze partner Verzuimdata. U bereikt hen op 0180 330 906. Wilt u ook contracten beheren voor uw relatie? Vraag dan een muteerfunctie aan. Let op: volgens de AVG moet u hiervoor wel een ‘bewerkersovereenkomst’ sluiten met uw relatie.

Wat valt onder de re-integratiepakketten van Avéro Achmea?

Onze Grip op Verzuim dekt (mits afgesloten):

  • loondoorbetaling
  • verzuimbegeleiding
  • re-integratieservice

Standaard valt hieronder:

  • verhaalservice
  • re-integratieservice
  • e-learning preventiemedewerker

Onze re-integratieservice omvat onderstaande diensten en vergoedingen:

  • wachtlijstbemiddeling
  • traumaopvang
  • vergoeding van re-integratiekosten/interventies (50% met een maximum van €1.250 (exclusief BTW) per medewerker per ziektegeval, indien aan de voorwaarden is voldaan)
  • vergoeding van 100% van de re-integratiekosten in combinatie met Verzuimmanager Compleet

Waar bestaat een Arbodienstverleningspakket uit?

Verzuimmanager Compleet
Optimale ondersteuning vanaf de 1e dag dat de medewerker zich ziek meldt. Uw relatie voldoet hiermee altijd aan zijn verplichtingen op het gebied van preventie, verzuimbegeleiding en re-integratie. Zet de bedrijfsarts deskundigen in? Dan zijn de kosten daarvan ook gedekt.

Verzuimmanager Basis
Prima arbodienstverlening tegen een laag tarief. Hierbinnen vallen de standaardhandelingen zoals verzuimregistratie, begeleiding en voortgangsbesprekingen. Alle overige kosten, bijvoorbeeld voor interventies en spreekuren, betaalt uw relatie aanvullend.

Wat vergoedt de Verzuimmanager Basis?

U leest hier wat de tarieven en vergoedingen van de Verzuimmanager Basis zijn.

Hoe vraag ik een Digitaal Paspoort aan?

Een Digitaal Paspoort vraagt u zelf aan via solera.nl. Het Digitaal Paspoort geeft u toegang tot het extranet van verschillende verzekeraars. In het 1e jaar betaalt u €59,90 inclusief aanvraagkosten. Daarna betaalt u €34,40 per jaar (ophaalkosten). Na het aanvragen, krijgt u het Digitaal Paspoort binnen uiterlijk 5 werkdagen van Solera. 

Neemt u bij vragen contact op met een deskundige

Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze Commerciële Binnendienst via 055 579 21 00. Of bel uw accountmanager. Wij helpen u graag. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur. Stuurt u liever een e-mail? Ons e-mailadres is: inkomen.avero@achmea.nl.