Online Meldloket
Gemak bij WIA- en Verzuimverzekeringen
Voor een goede uitvoering van onze WIA- en Verzuimverzekeringen heeft Avéro Achmea gegevens van de medewerkers van uw relatie nodig. Ook wel: de deelnemersadministratie. Het personeelsbestand dat wij ontvingen bij acceptatie dient als basis.
Wij willen het binnen 30 dagen weten als een medewerker:
* Als uw relatie Verzuimmanager Compleet of Basis heeft meeverzekerd, gelden kortere meldingstermijnen.
Om het werkgevers zo makkelijk mogelijk te maken, bieden wij een online webportaal: het Meldloket. In ons Meldloket kunnen werkgevers loongegevens invoeren, inzien en wijzigen. Deze wijzigingen worden automatisch verwerkt in onze administratie. Uw relatie profiteert zo van 1 centrale plek voor het:
Zo zijn medewerkers direct verzekerd op basis van de juiste gegevens. Uw relatie betaalt de correcte premie en dit voorkomt premieverrekening achteraf. Uiteraard vragen wij alleen die gegevens die nodig zijn voor de verzekering.
Sluit uw relatie onze Grip op Verzuimverzekering of 1 van onze WIA-verzekeringen, dan ontvangt hij of zij automatisch inloggegevens voor het Meldloket.
Meldloket voor adviseurs
U kunt als adviseur met een verzamellogin de gegevens van uw relaties in ons Meldloket bekijken. Heeft u als adviseur afgesproken Verzuim- en of WIA-verzekeringen voor uw relatie te beheren, dan heeft u een ‘muteerfunctie’ nodig. U moet hiervoor wel een ‘bewerkersovereenkomst’ sluiten met uw relatie (volgens de AVG).
Heeft u nog geen toegang tot het Meldloket?
Bel onze partner Verzuimdata op (0180) 330 906 voor een verzamellogin. Zij regelen graag een wachtwoord en gebruikersnaam voor u.
Welke deelnemersadministratie past het best bij uw relatie?
In ons Meldloket kunnen werkgevers personele gegevens invoeren, inzien en wijzigen. Deze wijzigingen worden automatisch verwerkt in onze administratie.
Uw relatie maakt een keuze uit onderstaande varianten:
Uw relatie voert de werknemersgegevens en wijzigingen zelf in ons Meldloket in.
Uw relatie downloadt de werknemersgegevens van het Meldloket, past deze aan en uploadt ze daarna weer.
Speciaal voor grote werkgevers is het mogelijk de salarisadministratie of loonaangifte te koppelen aan onze administratie. Uw relatie heeft hier veel gemak van. Zo kijken wij wat er veranderd is en passen dit aan. Uw relatie heeft hier geen omkijken meer naar.
Er zijn 3 mogelijkheden:
Een interface is uiteraard maatwerk. Samen met u en uw relatie kijken wij graag wat het beste past. Heeft uw relatie interesse, dan starten wij via uw accountmanager graag dit maatwerktraject met u op.
Voor een goede uitvoering van de WIA- en Verzuimverzekeringen hebben wij een deelnemersadministratie nodig. Uiteraard vragen wij alleen die gegevens uit waar we doelbinding voor hebben in het kader van de AVG. Het actuele personeelsbestand gebruiken wij voor:
Uw relatie kan zich dan niet verzekeren:
Wat gebeurt er als uw relatie geen in- of uitdienstmeldingen doorstuurt?
Wat gebeurt er als werkgevers meer gegevens versturen dan nodig (loonaangifte)?
Soms is het voor de werkgever gemakkelijker meer gegevens te versturen dan nodig. Dit kan gebeuren bij maatwerk interfaces, bijvoorbeeld bij gebruik van de loonaangifte. Dan ontvangt de werkgever een verwerkingsovereenkomst op maat, om te voldoen aan de privacywetgeving.