Wanneer 1 van uw medewerkers ziek wordt, of na een vast of tijdelijk contract ziek uit dienst gaat, bent u als werkgever verantwoordelijk voor de loondoorbetaling, verzuimbegeleiding en re-integratie, zolang hij bij u in dienst is. Is uw (ex-)medewerker langer dan 2 jaar ziek? En is hij tussen 35% en 80% arbeidsongeschikt verklaard? Of voor meer dan 80% arbeidsongeschikt met kans op herstel? Dan kan hij een uitkering voor de WGA krijgen van UWV. U betaalt hiervoor een premie via de Belastingdienst. U kunt er ook voor kiezen eigenrisicodrager te worden. U betaalt dan geen premie meer via de Belastingdienst, maar bent gedurende 10 jaar zelf verantwoordelijk voor de WGA-uitkering aan uw medewerkers. En voor hun re-integratie. Zo houdt u de regie in eigen hand, maar loopt u natuurlijk ook een financieel risico. Voor dat risico kunt u de WGA Uitstapverzekering van Avéro Achmea afsluiten.