Avéro Achmea fraudebeleid
Avéro Achmea ­Toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid

Onze standaard voor gebruiksgemak

We vinden het belangrijk dat onze site en apps digitaal toegankelijk zijn en dat iedereen ze makkelijk kan gebruiken. Ook als je een visuele beperking hebt, moeite hebt met lezen of liever met je toetsenbord werkt. Je moet eenvoudig informatie kunnen vinden, een verzekering of financieel product kunnen afsluiten of iets regelen.

Hoe maken we onze informatie digitaal toegankelijk?

Kleurgebruik om contrast te vergroten
Goed leesbare lettertypes Toelichtende teksten bij informatieve afbeeldingen
Formulieren met heldere uitleg
Video’s met ondertiteling
De mogelijkheid om de site te gebruiken zonder muis
De mogelijkheid om spraaksoftware te gebruiken
Begrijpelijke taal en korte zinnen
Duidelijke koppen en tussenkoppen
We testen onze site en apps regelmatig

Onze website is digitaal toegankelijk voor consumenten

De wettelijke regels voor digitale toegankelijkheid gelden alleen voor het deel van onze website dat bedoeld is voor consumenten (B2C). De onderdelen van de website die specifiek gericht zijn op zakelijke relaties en adviseurs (B2B) vallen buiten deze verplichting. Dit is zo vastgelegd op: https://www.digitoegankelijk.nl/toegankelijkheidsverklaring

Elk jaar testen we onze site en apps op toegankelijkheid en pakken we verbeteringen op.

Bij alles wat wij nieuw ontwikkelen, houden we rekening met de richtlijnen.
Onze medewerkers zijn getraind in digitale toegankelijkheid en houden nieuwe ontwikkelingen bij.

De laatste versie van deze informatie is van 9 juli 2025.