vrouw met headset achter computerscherm

Wat betekent dit voor uw relaties?

Lopende arbeidsongeschiktheidsmeldingen AOV naar nieuw systeem

23 okt 2025 1 minuut

Deze conversie vindt plaats in december en januari. Met deze stap zorgen we ervoor dat we toekomstbestendig blijven.

Wat betekent dit voor uw relaties?

  •  Het betaalmoment verandert
    Uw relaties ontvangen hun uitkering van ons voortaan op de laatste werkdag van de maand min 2 dagen, dus rond de 28e van de maand. Hierdoor ontvangen zij in de conversiemaand éénmalig 2 uitkeringen: 1 op de oorspronkelijke dag (de 1e, 8e of 15e) en 1 rond de 28e van de conversiemaand.
  • We zetten alle lopende meldingen over
    Dit geldt ook voor uw relaties die (nog) geen uitkering ontvangen, omdat er bijvoorbeeld een bezwaarprocedure loopt.
  • Uw relatie ontvangt een verschillenoverzicht
    Een maand voor de conversie ontvangen uw relaties een aankondiging over de conversie van hun arbeidsongeschiktheidsmelding op hun AOV met daarbij een overzicht van de belangrijkste verschillen. 

Heeft u vragen? We staan voor u klaar

Onze collega’s van Claims & Care denken graag met u mee. U bereikt ze van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur op (013) 462 78 78. Of stuur een e-mail naar: cs@achmea.nl. Zij helpen u graag.

Meer relevante kennisartikelen

Andere thema's