Veelgestelde vragen eHerkenning

Digitalisering

FAQ Koppelen aan eHerkenning

5 minuten

Op deze pagina leest u de veelgestelde vragen en antwoorden over het koppelen van eHerkenning met uw account. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Supportdesk via (058) 297 72 34. Of stuur een e-mail naar supportdesk.podium@achmea.nl.

Direct naar

Ik ben een superuser. Maar ik kan geen gebruikers meer aanmaken in Podium, hoe kan dit?

U kunt alleen nog gebruikers aanmaken als u uw superuser account heeft gekoppeld met eHerkenning. Hoe u dit doet leggen wij u graag uit in deze instructie.

Hoe koppel ik mijn superuser- of gebruikersaccount aan eHerkenning?

Bekijk hiervoor de instructie. Log eerst in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op Podium. 
Ga dan naar uw accountinstellingen. Hier koppelt u uw account eenvoudig met eHerkenning.

Ik logde in op Podium, maar ik zie geen melding om te koppelen met eHerkenning?

De melding om uw account te koppelen met eHerkenning verschijnt alleen als u bent ingelogd met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: uw account koppelen met eHerkenning kan helaas niet als u op Podium bent ingelogd met uw Digitaal Paspoort.

Waarom gaan jullie over op eHerkenning?

Alle verzekeraars zijn verplicht om eHerkenning in te voeren vanaf 2022. Meer informatie over eHerkenning vindt u op de website van sivi. U vindt hier ook een aantal algemene veelgestelde vragen over eHerkenning. Op de website van Digidentity vindt u ook een korte video met meer uitleg over eHerkenning.

Ik wil mijn account koppelen met eHerkenning. Maar ik krijg de melding dat ik niet gemachtigd ben

Als u de melding krijgt dat u niet gemachtigd bent,  komen de gegevens die bij ons bekend zijn niet overeen met de gegevens die bekend zijn bij uw eHerkenningsmakelaar.

U kunt hiervoor 2 dingen doen:

  1. Controleer het KVK-nummer dat bij ons bekend is. Komt dit overeen met het KVK-nummer dat bekend is bij uw eHerkenningsmakelaar? Vraag dan of de portaalbeheerder van uw organisatie controleert of u de juiste machtiging heeft. Of neem contact op met uw eHerkenningsmakelaar.
  2. Controleer ook het e-mailadres dat bekend is bij de eHerkenningsmakelaar. Komt dit niet overeen met het e-mailadres dat u gebruikt voor uw (superuser)account? Neem dan contact op met onze Supportdesk via (058) 297 72 34. Of stuur een e-mail naar supportdesk.podium@achmea.nl. Wij helpen u graag. 

Ook interessant voor u