Instructies voor soepel werken met iDIN

Digitalisering

Een soepele afhandeling via iDIN

23 feb 2022
1 minuut

Er komen veel vragen bij ons binnen van adviseurs over inloggen met iDIN door uw relaties. Het is belangrijk dat u de gegevens van uw relatie goed invoert bij het samenstellen van de offerte. Hieronder zetten we de instructies voor u op een rij.

Bij het samenstellen van de offerte
Vraag alvast de exacte NAW gegevens op bij uw relatie zoals vermeld op de privé-bankrekening. Zet u de offerte later om in een aanvraag? Dan moet uw relatie de aanvraag zelf nog afronden in Mijn Avéro Achmea. Uw relatie logt daar veilig in met iDIN. Hiervoor heeft hij/zij een privé-bankrekening nodig. De persoonsgegevens van uw relatie, die u doorgeeft bij het omzetten in een aanvraag, moeten daarom precies gelijk zijn aan de gegevens van de privé-bankrekening van uw relatie. U kunt de persoons- en adresgegevens aanpassen totdat u de aanvraag indient.

Bij het afronden van de aanvraag
Controleer of de persoons- én adresgegevens precies hetzelfde zijn als van de privé-bankrekening van uw relatie. Anders kan uw relatie niet inloggen op Mijn Avéro Achmea en de aanvraag helaas niet afronden. Twijfelt u of de gegevens precies kloppen? Vraag uw relatie dan naar de gegevens. Want u kunt de gegevens vóór het indienen van de aanvraag nog aanpassen. Neem de voorletters en achternaam exact over van de betaalpas van zijn of haar privé-bankrekening.

Knab en Triodos Bank ondersteunen iDIN momenteel niet
Heeft uw relatie een bankrekening bij 1 van deze banken? Dan kan deze wel gebruikt worden voor premie-incasso, maar niet voor het afronden van de aanvraag in Mijn Avéro Achmea. Heeft uw relatie alleen een bankrekening bij Knab en/of Triodos? Dan kan uw relatie helaas geen AOV bij ons afsluiten.