Agrarisch

Vragen en antwoorden nieuw distributiebeleid Avéro Achmea Agro

10 minuten

Waarom is er een nieuw distributiebeleid voor Agro bij Avéro Achmea?

Voor een goed verzekeringsadvies in de agrarische sector is gespecialiseerde kennis nodig bij de adviseurs / intermediairs. Avéro Achmea wil samen met de adviseurs / intermediairs de agrarische ondernemers succesvol helpen. Door risico’s inzichtelijk te maken, te ondersteunen bij preventieve maatregelen en het bieden van passende verzekeringen. Het verbeteren van de samenwerking met gespecialiseerde adviseurs is noodzakelijk voor het bieden van de juiste oplossingen voor specifieke risico’s in deze sector. Deze gespecialiseerde adviseurs maken onderdeel uit van een ‘Agro Kantoor’,

Wanneer komt een adviseur / intermediair in aanmerking voor de aanstelling ‘Agro Kantoor’? 

Een adviseur / intermediair komt in aanmerking voor de aanstelling ‘Agro Kantoor’ als het kantoor onder andere voldoet aan het volgende:
a. De agrarische sector is een primaire doelgroep voor het kantoor;
b. Het kantoor heeft adviseurs met agrarische kennis in dienst en heeft daarmee ook een portefeuille van omvang;
c. De adviseur / intermediair is voor minimaal 90% zelfwerkzaam;
d. De adviseur / intermediair en de verzekeraar werken efficiënt online samen.

Mag elke adviseur / intermediair met een agrarische portefeuille bij Avéro Achmea nieuwe polissen sluiten?

Nee, alleen de adviseurs / intermediairs die door Avéro Achmea zijn geselecteerd als ‘Agro Kantoor’ kunnen nieuwe agrarische klanten bij Avéro Achmea onderbrengen. Het kantoor voldoet dan onder andere aan de criteria onder vraag 2.

Wat gebeurt er met de bestaande ToplandPolissen van adviseurs / intermediairs die geen ‘Agro Kantoor’ zijn?

Adviseurs / intermediairs met agrarische klanten die niet geselecteerd zijn als ‘Agro Kantoor’ hebben de aanstelling ‘Agro Beheer Kantoor’. Een ‘Agro Beheer Kantoor’ kan de bestaande polissen muteren en beëindigen. Het is ook mogelijk om nieuwe objecten op de bestaande polis bij te sluiten. Het is niet mogelijk om nieuwe agrarische klanten onder te brengen. Adviseurs met 1 of meer agrarische klanten, kunnen uiteraard blijven rekenen op ondersteuning bij bestaande klanten. Deze adviseurs / intermediairs krijgen een vermelding van de aanstelling ‘Beheer’ in de (samenwerkingsovereenkomst) SWO.

Waarom verandert Avéro Achmea na Zorg, Particulier Schade en losse zakelijke polissen, nu ook het distributiebeleid Agro?

Wij geloven in de waarde van een goed advies door een specialistische adviseur. Om een beter advies aan onze klanten te geven, kiest Avéro Achmea ervoor om te investeren in een kleine groep adviseurs / intermediairs met specialistische kennis van de agrarische sector.

Heeft een adviseur / intermediair met een ‘Schade aanstelling’ toegang tot alle schade producten van Avéro Achmea?

Met de schade aanstelling heeft de adviseur / intermediair geen automatische toegang tot de ToplandPolis van Avéro Achmea. Dit leidde eerder tot misverstanden, daarom willen we dit alsnog goed vastleggen in de SWO. De nieuwe overeenkomst wordt digitaal aangeboden met een e-mail die verwijst naar een online samenwerkingsovereenkomst.

Is Adfiz geïnformeerd over het nieuwe distributiebeleid van Avéro Achmea voor Agro?

Belangenorganisatie Adfiz is geïnformeerd. Avéro Achmea wil de gespecialiseerde adviseurs / intermediairs nog beter ondersteunen en begeleiden. De samenwerking met deze adviseurs wordt vanaf 2019 intensiever en efficiënter. De adviseurs mogen van Avéro Achmea verwachten dat de kennis, diensten, verzekeringen en het netwerk van Avéro Achmea beschikbaar zijn voor advies aan de klant. Avéro Achmea verwacht van de adviseur / intermediair dat de zelfwerkzaamheid hoog is.

Verandert er wat voor de klant?

De premie en de voorwaarden van de ToplandPolis veranderen niet.

Wat betekent het nieuwe distributiebeleid van Avéro Achmea voor de beloning / provisie van de adviseur /intermediair?

Op de lopende polissen blijft de huidige provisie van toepassing.

Ik heb aanvullende vragen. Waar kan ik terecht?

U kunt als adviseur / intermediair vragen stellen over het nieuwe distributiebeleid Agro bij Avéro Achmea via telefoonnummer: 071 568 99 86. Voor vragen over de ToplandPolis en mutaties, neemt u contact op met Avéro Achmea via telefoonnummer: 071 568 98 90.