Arbeidsongeschiktheids-verzekeringen
Informatie voor u als adviseur
Uw relatie wil een Arbeidsgeschiktheidsverzekering (AOV) van Avéro Achmea afsluiten? Of overweegt oversluiting van de huidige verzekering? Onze commerciële binnendienst staat voor u klaar om u te ondersteunen. Van het maken van een offerte en snelle acceptatie tot een polischeck en klantbehoud.
Overzichtelijk acceptatie- en schadetraject
Digitaal acceptatietraject via track & trace
Polischeck
Een handige check voor verhoging bedragen en eindleeftijden
Avéro Achmea ontwikkelde de Polischeck. Met deze check toetst uw relatie snel of de huidige AOV nog up-to-date is. Is dat niet het geval? Dan laat u deze eenvoudig weer aansluiten op de situatie van uw relatie door gebruik te maken van het verhogingsrecht en de verlenging van eindleeftijden.
Met het ‘verhogingsrecht’ verhoogt uw relatie eenvoudig het verzekerde bedrag tot 10%. Dit mag jaarlijks zonder gezondheidswaarborgen. Verlaging van het verzekerd inkomen is altijd mogelijk. De ‘verlenging eindleeftijden’ is bedoeld voor relaties van wie de AOV afloopt en die de looptijd willen verlengen. De Polischeck helpt u bij het voldoen aan de eisen van de zorgplicht.
Portefeuillevergelijker
Verrijking van uw portefeuillebestand met onze (netto) AOV-premies
Sluit de huidige AOV van uw relatie nog aan bij zijn of haar actuele situatie en wensen? Of is er een voordeligere oplossing mogelijk? Check het met onze portefeuillevergelijker. U levert uw portefeuillebestand aan bij Avéro Achmea. Wij verrijken het met onze (netto) AOV-premies. U benadert uw relaties met een passend aanbod.
Ondersteuning bij behoudactie
Meedenken over de mogelijkheden om uw relatie te behouden
Uw relatie wil besparen op zijn AOV-premie? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee over de mogelijkheden om uw relatie te behouden: zo zijn de resultaten van een onderneming of zelfstandige elk jaar weer anders. Uw relatie kan het verzekerd inkomen daarop aanpassen. Jaarlijks mag het verzekerd inkomen worden verhoogd met 10%, zonder medische waarborgen. Maar ook het verlagen van het verzekerd inkomen is altijd mogelijk. Dit geeft uw relatie wat extra financiële ruimte.
Uw relatie kan ook verschillende dekkingskenmerken van de verzekering aanpassen. Bijvoorbeeld de eigenrisicoperiode, indexering, eindleeftijd, beoordeling arbeidsongeschiktheid en uitkeringsondergrens. Deze aanpassingen zijn 1 keer per jaar, op elk moment, toegestaan.
Verkorte oversluitprocedure
Verkorte oversluitprocedure wanneer uw relatie naar Avéro Achmea overstapt
Adviseert u uw relatie over te stappen naar Avéro Achmea? Dan profiteert u van de verkorte oversluitprocedure die voorziet in:
Een zuivere sommenverzekering voldoet aan 6 criteria:
Ja, want bij beroepsarbeidsongeschiktheid bepalen wij in welke mate de verzekerde de werkzaamheden, die verbonden zijn aan het verzekerde beroep of die in redelijkheid van de verzekerde verlangd kunnen worden, niet meer kan uitoefenen. Bij het vaststellen van de werkzaamheden houden we rekening met mogelijke taakverschuivingen en/of aanpassing van de werkomstandigheden. Maar alleen als de verzekerde deze werkzaamheden al uitvoerde.
In onze voorwaarden staat het als volgt omschreven:
Wij stellen de mate van arbeidsongeschiktheid vast aan de hand van de volgende stappen:
Uw relatie kan jaarlijks gebruik maken van zijn of haar verhogingsrecht, als hij of zij voldoet aan onderstaande criteria:
Lees meer over onze preventiediensten.
De verzekerde onderbreekt voor een vooraf vastgestelde periode zijn of haar verzekerde werkzaamheden om na deze periode deze werkzaamheden in de oorspronkelijke staat weer op te pakken. De periode van sabbatical mag gebruikt worden voor: periode van bezinning, in binnen- en/of buitenland reizen voor een langere periode, verrichten van vrijwilligerswerk met een beperkte vergoeding van maximaal €750 per maand, studie, rouwverwerking, zorgverlof. Om in aanmerking te komen voor een periode van sabbatical gelden de volgende voorwaarden:
Als uw relatie arbeidsongeschikt is, dan meldt hij of zij dit via onderstaande link. Vanwege het medisch beroepsgeheim moet uw relatie zelf contact opnemen met ons.
Melding van arbeidsongeschiktheid
Binnen 3 werkdagen vindt er een telefonische intake plaats door 1 van onze claimbehandelaars en start het claimproces. Wij werken met vaste aanspreekpunten: een claimbehandelaar, een arbeidsdeskundige en een medisch acceptant. Wij werken met onze eigen arbeidsdeskundigen en zoeken samen met uw relatie naar passende oplossingen.
Na ontvangst van de melding vindt het onderstaande proces plaats.
Er zijn 2 mogelijkheden:
Ja, hoe meer deelnemers, hoe hoger de korting:
Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze Commerciële Binnendienst via 055 579 21 00. Of bel uw accountmanager. Wij helpen u graag. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur. Stuurt u liever een e-mail? Ons e-mailadres is: inkomen.avero@achmea.nl.