Nog niet zo lang geleden was verzekeren een overzichtelijk vak. Met afgebakende diensten en producten. Maar de wereld verandert, de klant verandert en als adviseur wilt u meebewegen. Hoe onderscheidt u zich en voegt u nog meer waarde toe? Gerard Rooks is senior consultant Voorzie bij Avéro Achmea. Hij houdt zich bezig met het duurzaam succes van de adviseur. Zijn motto: “Om iets te krijgen wat je nog nooit had, moet je iets doen wat je nog nooit deed.” En zo kijkt hij ook naar risicomanagement. In dit blog beantwoordt hij de vraag: ‘Hoe positioneer ik mijzelf als risicomanager?’ Hieronder vindt u de belangrijkste zaken op een rij.
Bij het positioneren als risicoconsultant denkt u na over welk beeld u van uw kantoor wilt neerzetten. Welk gevoel wilt u oproepen bij bestaande en potentiële relaties? Neem de kernwaarden van uw dienstverlening hierbij als uitgangspunt:
Kijk eens om je heen. Hoe gaan grote merken om met hun positionering? Ze investeren in evenementen en reclamecampagnes. Ze bouwen een verhaal, een gevoel rondom hun merk. En daarmee onderscheiden ze zich. Maar wat grote bedrijven kunnen, kunt u ook, op een andere schaal. Want als we kijken naar een dienst als risicomanagement, dan helpen we u graag op weg met de bovenstaande vragen voor uw positionering in te vullen.