behandeling fysiotherapeut bij patiënt

Veelgestelde vragen over de omzetting naar de nieuwe AOV

U krijgt een vernieuwde arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)

U heeft eerder van ons een brief ontvangen over het omzetten van uw verzekering. We vernieuwen regelmatig onze verzekeringen en diensten. Zo zorgen we ervoor dat we meegaan met de tijd én dat u goed verzekerd blijft. Uw nieuwe verzekering sluit zo goed mogelijk aan, maar kan verschillen. Daarom geven we hier antwoord op veelgestelde vragen over de verschillen. Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Uw adviseur helpt u graag.

Direct naar

1. Houd ik het hetzelfde polisnummer?

Ja, u houdt hetzelfde polisnummer. Er is een kleine kans dat u om technische redenen een ander polisnummer krijgt. Op de verlengingsdatum van uw AOV krijgt u uw verzekeringsbewijs. Daarop staat uw (nieuwe) polisnummer. 

2. Ik herken mij niet in het beroep of de beroepsomschrijving op mijn verzekeringsbewijs. Wat nu?

Wij moderniseren de omschrijvingen van beroepen. Daardoor staat er misschien een andere omschrijving op uw verzekeringsbewijs. Herkent u zich daarin niet? Neem dan contact op met uw adviseur.

3. Waarom staan sommige clausules niet meer op mijn verzekeringsbewijs?

Sommige clausules zijn niet meer nodig. Bijvoorbeeld omdat de tekst van de clausule in de voorwaarden van de vernieuwde AOV staat. Daarom verwijderden wij die clausules.

4. Waarom krijg ik nieuwe voorwaarden?

We vernieuwen regelmatig onze verzekeringen en diensten. Zo zorgen we ervoor dat we meegaan met de tijd én dat u goed verzekerd blijft.

5. Verandert mijn premie?

De overgang naar uw nieuwe AOV heeft geen gevolgen voor uw premie. Uw premie kan wel veranderen door andere oorzaken. Bijvoorbeeld doordat u ouder wordt of door jaarlijkse indexering. Op de verlengingsdatum krijgt u een verzekeringsbewijs. Daarop staat uw nieuwe premie.

6. Waar vind ik de verzekeringsdocumenten van mijn vernieuwde AOV? 

U vindt informatie over uw AOV in Mijn Avéro Achmea. Daarin vindt u al uw verzekeringsdocumenten. Bijvoorbeeld uw verzekeringsbewijs, nota en polisvoorwaarden. Gaf u geen akkoord voor digitale communicatie? Dan ontvangt u uw documenten per post. Algemene informatie over uw verzekering vindt u op: averoachmea.nl/aov.

7. Ik krijg mijn verzekeringsdocumenten per post. Kan ik deze ook digitaal ontvangen?

Ja, dat is vaak wel mogelijk. Wilt u dat? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Uw adviseur helpt u graag.

8. Ik moet mijn premie overmaken naar een ander rekeningnummer. Klopt dat?

Ja, ons bankrekeningnummer is veranderd. Dit is NL03 ABNA 0529 2654 86. Vergeet niet het bankrekeningnummer aan te passen in het adresboek van uw bank.

9. Hoe pas ik het e-mailadres aan waarop ik mijn verzekeringsinformatie ontvang?

Neem contact op met uw adviseur. Uw adviseur kan het e-mailadres voor u aanpassen.

10. Ik wil alsnog akkoord geven op digitale communicatie, hoe doe ik dat?

Neem contact op met uw adviseur. Hij of zij helpt u graag.

11. Het lukt mij niet in te loggen met iDIN. Wat nu?

Het zou kunnen dat de persoons- én adresgegevens die bij ons bekend zijn, niet hetzelfde zijn als van de privébankrekening waarmee u probeert in te loggen. Ook kan het zijn dat u gebruik maakt van een bank die nog niet aangesloten is bij iDIN. Dit zijn op dit moment Knab en Triodos Bank. U kunt dan kiezen voor de tweestapsverificatie. Log in met uw wachtwoord en tijdgebonden code via Google of Microsoft app. Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met uw adviseur.

12. Ik was via Interpolis verzekerd en nu via Avéro Achmea, heeft dit nog gevolgen voor mijn verzekering?

Achmea heeft ervoor gekozen om al haar verzekeringen via onafhankelijke adviseurs onder te brengen onder één merk: Avéro Achmea. De naam verandert, de dienstverlening en het product blijven zoals u gewend bent.

Vind een adviseur

Uw bedrijf is uniek. Dat vraagt om een advies op maat. Daarom werken we alleen samen met onafhankelijke adviseurs. Vind een adviseur die bij u past.