Veelgestelde vragen

Hier vindt u een antwoord op de veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met uw adviseur. Deze beantwoordt uw vragen graag.

1. Waarom vernieuwt Avéro Achmea de ToplandPolis/ Interpolis Bedrijven Compact Polis® Agrarisch? 

Agrarische bedrijven groeien en verbreden. Bijvoorbeeld door het produceren op grotere schaal, ontwikkelen op digitaal gebied of het uitbreiden van bedrijven op de internationale markt. Avéro Achmea past haar dienstverlening daarop aan. Door uw ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis vernieuwen naar BedrijfActiefPolis Agrarisch ontwikkelen uw verzekeringen met u mee.  

2. Waarom verlengt Avéro Achmea mijn verzekeringen naar de BedrijfActief Polis Agrarisch?  

De gegevens die bekend zijn van uw ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis.  

3. Welke gegevens gebruikt Avéro Achmea voor de BedrijfActiefPolis Agrarisch?  

De gegevens die bekend zijn van uw Bedrijven Compact Polis/ToplandPolis. 

4. Wat levert BedrijfActiefPolis Agrarisch mij op?

Uw verzekeringen zijn vernieuwd, verbeterd en vereenvoudigd.

* De voorwaarden zijn begrijpelijk, kort en helder geschreven  

* De uitgebreide dekkingen zijn logisch ingedeeld en goed op elkaar afgestemd  

* Er zijn minder voorwaarden 

* Bij termijnbetaling kent BedrijfActiefPolis Agrarisch geen toeslag  

* U kunt uw verzekering dagelijks opzeggen 

* Een digitaal verzekeringsbewijs vindt u in uw Berichtenbox van Mijn Avéro Achmea

5. Ik wil geen verlenging van mijn verzekeringen naar de BedrijfActiefPolis Agrarisch. Wat kan ik doen?  

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Neem hiervoor contact op met uw adviseur. De verzekering eindigt op een door u gewenste datum in de toekomst. U kunt voor maximaal 1 jaar terug naar uw oude ToplandPolis of Bedrijven Compact Polis. Dit kunt u bij ons aangeven tot 1 maand na ingang van de BedrijfActiefPolis Agrarisch.  

6. Wat betekent de clausule ‘Keuze bij schade’ op mijn verzekeringsbewijs?  

De BedrijfActiefPolis Agrarisch biedt in bijna alle gevallen een ruimere vergoeding voor schade dan de ToplandPolis /Bedrijven Compact Polis. Om u zekerheid te bieden heeft u 3 jaar lang  een keuze. U kunt bij het behandelen van uw schade kiezen om de afspraken van het verzekeringsbewijs van uw oude ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis te gebruiken of van uw BedrijfActiefPolis Agrarisch.  

 7. Waarom staan er geen verzekerde bedragen op mijn verzekeringsbewijs?

Op het moment dat er schade plaats vindt, bekijken wij per geval de schade. We zorgen ervoor dat u goed verzekerd bent.

8. Waarom is mijn premie anders?  

 Ieder jaar verandert de premie van uw verzekering door indexering en de aangepaste bonus-malus van uw voertuigverzekering. Daarnaast is uw premie verhoogd, omdat wij meer en hogere schadevergoedingen betaalden vooral als gevolg van extreem weer. De premie voor uw BedrijfActiefPolis is de premie die u voor uw ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis zou hebben gehad.

  

9. Waarom vervalt de pakketkorting?

Iedere verzekerde krijgt een scherpe premie, het risico en de gekozen verzekeringen.  

10. Ontvang ik de groene kaart automatisch?

Voor ieder WA-verzekerd voertuig ontvangt u 1 digitaal internationaal verzekeringsbewijs (ook wel 'groene kaart' genoemd). Hiermee bewijst u dat uw voertuig verzekerd is. Bewaar uw digitaal internationaal verzekeringsbewijs eenvoudig op uw smartphone of tablet. In sommige landen is een uitgeprint internationaal verzekeringsbewijs verplicht. Print uw internationaal verzekeringsbewijs dan zelf uit en bewaar het in uw motorrijtuig.  

11. Hoe weet ik of mijn verzekeringen nog bij mijn situatie passen?    

Avéro Achmea heeft voor uw BedrijfActiefPolis Agrarisch de gegevens van uw ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis gebruikt. Als u niets verandert, blijft de dekking op BedrijfActiefPolis met 3 jaar  minimaal gelijk aan de dekking op uw oude ToplandPolis/Bedrijven Compact Polis. Dit is geregeld met de clausule ‘Keuze bij schade’ op uw verzekeringsbewijs.  

Heeft u vragen hierover of wilt u controleren of uw verzekeringen nog bij uw situatie passen? Neem dan contact op met uw adviseur. 

12. Heeft u nog vragen?

Neemt u dan gerust contact op met uw adviseur.

Vind een adviseur

Uw bedrijf is uniek. Dat vraagt om een advies op maat. Daarom werken we alleen samen met onafhankelijke adviseurs. Vind een adviseur die bij u past.