historie Avéro Achmea

Historie

Onze oorsprong en waar we nu zijn: 200 jaar samenwerking en groei 

Historie Avéro Achmea

Samen sterker, al meer dan 200 jaar

Het verhaal van Avéro Achmea begon in 1811 in het Friese dorp Achlum, waar Ulbe Piers Draisma de eerste stappen zette met de oprichting van de coöperatieve vereniging Assurantie Maatschappij Achlum. Hier sloten 39 boeren en vooraanstaande burgers zich aan om elkaar financieel te ondersteunen door regelmatig een kleine bijdrage te doen.
oude gebouw van de obas achlum 1811
De coöperatieve vereniging is uitgegroeid tot 1 van de grootste financiële dienstverleners in Nederland: Achmea B.V. Achmea is het moederbedrijf van diverse Nederlandse verzekeringsmerken, zoals Centraal Beheer, Interpolis, De Friesland Zorgverzekeraar, FBTO, Zilveren Kruis en Avéro Achmea.
kantoortuin
De pioniers uit 1811 legden de basis voor wat Avéro Achmea nu is: een betrouwbare verzekeraar en dienstverlener voor adviseurs, bedrijven en hun medewerkers. De kernwaarden van samenwerking en solidariteit blijven de drijfveren achter Avéro Achmea. We geloven in de waarde van advies. en ondersteunen adviseurs bij hun werk, zodat hun advies nog beter aansluit bij de behoeften van klanten.
Avéro logo groen
Met onze marktinzichten en bijpassende oplossingen zijn wij de partner voor adviseurs. We durven het voortouw te nemen en begrijpen dat de waarde van een goed en persoonlijk advies groot is. Een advies dat rekening houdt met alle omstandigheden en helpt bewuste keuzes voor de toekomst te maken.

Avéro Achmea

Waar we nu voor staan en hoe we onze waarden toevoegen

Wij ondersteunen adviseurs in hun dagelijkse werk op onze eigen persoonlijke, bevlogen en toegankelijke manier. Vanuit gelijkwaardigheid en met oog voor de toekomst zoeken wij naar oplossingen voor de lange termijn. Want wij streven naar duurzaam succes. Met onze verzekeringsproducten en diensten helpen we adviseurs veranderingen te omarmen en hun advieskanaal toekomstbestendig te maken. Een advies dat niet is gebaseerd op productverkoop, maar op risicogericht denken, want goed risicomanagement maakt ondernemen mogelijk.