Inloggen op Mijn Avéro Achmea

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning en hoe kan ik dit aanvragen?

eHerkenning is een veilig en persoonsgebonden zakelijk inlogmiddel. U gebruikt eHerkenning om online zaken te doen met (overheids)organisaties. Dit is mogelijk voor bedrijven, organisaties, intermediairs en eenmanszaken.

U vraagt eHerkenning aan bij een erkende leverancier (ook wel eHerkenningsmakelaar genoemd). Bij de aanvraag kiest u het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft.
Voor inloggen bij Mijn Avéro Achmea Bedrijven heeft u betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig.

Bekijk de video over eHerkenning.

Welke eHerkenningsmakelaars zijn er?

U kunt eHerkenning alleen aanvragen bij 6 door de Rijksoverheid erkende leveranciers. Zij voldoen allemaal aan dezelfde veiligheidseisen, maar verschillen in prijs en in het type inlogmiddel dat zij aanbieden.

De erkende leveranciers zijn:

Digidentity

QuoVadis

KPN

Z Login

We ID

Reconi

Kan ik ook inloggen met eHerkenning zonder KVK-nummer?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt bij de leveranciers wel een eHerkenningsmiddel met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) aanvragen, maar bij het inloggen bij mijn Avéro Achmea Bedrijven controleren wij altijd uw KVK-nummer. Zonder geldig KVK-nummer kunt u dus niet inloggen.

Ik heb mijn authenticator -app verwijderd, kan ik deze opnieuw installeren?

Heeft u de authenticator-app verwijderd of heeft u een nieuwe telefoon? Bel dan onze Supportdesk via 058 297 72 34. Wij ontkoppelen uw account. Daarna kunt u opnieuw inloggen en de QR-code scannen. Zo koppelt u uw account van Mijn Avéro Achmea Bedrijven weer aan de authenticator-app.

Inloggen lukt niet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met onze Supportdesk via 058 297 72 34. We helpen u graag verder.

Kan een collega namens mij inloggen met eHerkenning of e-mailadres, wachtwoord en de authenticatie-app (MFA)?

EHerkenning is een persoonsgebonden inlogmiddel. Dit betekent dat u uw eHerkenningsmiddel niet aan anderen mag overdragen en ook niet met anderen mag delen. U kunt andere personen in de organisatie machtigen. Zo kunnen zij ook gebruikmaken van eHerkenning.

Als u inlogt met MFA, logt u in met e-mailadres, wachtwoord en authenticatie-app op uw eigen telefoon. Met e-mailadres en wachtwoord kunt u maximaal 5 accounts aanmaken per verzekerd bedrijf. Een collega kan dus ook inloggen, maar met een eigen account.

Veelgestelde vragen over inloggen

Wat als mijn gegevens niet overeenkomen?
Controleer eerst waar de gegevens niet kloppen:
Kloppen de gegevens bij uw bank niet? Pas uw gegevens dan aan bij uw bank.
Kloppen de gegevens bij Avéro Achmea niet? Vraag uw adviseur om deze te wijzigen.
Daarna kunt u opnieuw proberen in te loggen met iDIN.

Met welke bank kan ik inloggen met iDIN?
U kunt inloggen met iDIN als u bankiert bij ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, RegioBank of bunq.
Let op: de adresgegevens bij uw bank moeten gelijk zijn aan die bij Avéro Achmea. Zo kunnen we uw identiteit goed controleren.

Ik heb mijn authenticator verwijderd, kan ik deze opnieuw installeren?
Heeft u de authenticator-app verwijderd of heeft u een nieuwe telefoon? Bel dan onze Supportdesk via 058 297 72 34. Wij ontkoppelen uw account. Daarna kunt u opnieuw inloggen en de QR-code scannen. Zo koppelt u uw account van Mijn Avéro Achmea weer aan de authenticator-app.

Kan ik overstappen van inloggen met iDIN naar gebruikersnaam en wachtwoord?
Ja, dat kan. Wilt u liever inloggen met een gebruikersnaam, wachtwoord én authenticator-app?
Bel dan met onze Supportdesk via 058 297 72 34. U krijgt een e-mail met een link om een nieuw account aan te maken.

Kan ik iDIN gebruiken met een gezamenlijke rekening?
Ja, dat kan. U heeft daarvoor wel een eigen bankpas nodig. Alleen dan kunnen we uw persoonlijke gegevens herkennen.
Lukt het niet? Neem dan contact op met uw bank. Of probeer in te loggen met een andere rekening waarvan u de houder bent.

Inloggen lukt niet. Wat kan ik doen?
Neem contact op met onze Supportdesk via 058 297 72 34. We helpen u graag verder.