Volledig digitaal AOV offerte- en aanvraagproces

Digitalisering

Via Podium lanceren we een volledig digitaal AOV offerte- en aanvraagproces

12 apr 2021

2 minuten

Via Podium stelt u in co-creatie met Avéro Achmea een offerte op maat samen. In de digitale, persoonlijke omgeving zijn informatie, taken en transacties in 1 oogopslag zichtbaar. Zo bespaart u tijd. Het 1e product dat in Podium staat, is de vernieuwde Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV Continu) voor nieuwe offertes.

We bieden u onder andere de volgende functionaliteiten aan:

  • premie-indicatie berekenen;
  • offertes maken;
  • meerdere offertes tegelijk maken;
  • direct een AOV aanvragen;
  • volledig digitale output;
  • toegang tot uw klantoverzicht;
  • binnendienstondersteuning door co-browsing;
  • toegang voor uw relaties tot Mijn Avéro Achmea waarin zij de slot- en gezondheidsvragen invullen en de status van hun aanvraag kunnen volgen.

Maar hoe zien de stappen eruit die u doorloopt in Podium? We geven u hieronder graag uw 1e Podium ervaring.

U krijgt toegang tot Podium
Op averoachmea.nl logt u in als adviseur. Inloggen kan veilig en snel via uw gebruikersnaam en wachtwoord. Voor uw veiligheid maken wij gebruik van een 2-stapsverificatie. In een latere fase is inloggen ook mogelijk via eHerkenning. U heeft binnen dit platform volledige regie over uw eigen accounts. Zo kunt u als superuser (beheerder) zelf uw adviseurs toevoegen en hun rechten beheren. In de handleiding leest u hoe u dit doet. 

Zodra u bent ingelogd, komt u terecht in ‘Mijn Podium’
Dit is uw persoonlijke en overzichtelijke dashboard. Hierin berekent u een snelle premie-indicatie of maakt u direct een offerte. U heeft bovendien een overzicht van uw lopende offertes en aanvragen en toegang tot relevante content. Bij vragen helpt onze binnendienst u graag door direct live met u mee te kijken (co-browsing).

Podium biedt u gemak, controle en overzicht
Tijdens het adviesgesprek bespreekt u gemakkelijk meerdere voorstellen, want gegevens worden automatisch gekopieerd in verschillende offertes. Heeft uw relatie de offerte goedgekeurd? Dan zet u de offerte eenvoudig om naar een aanvraag. Via track & trace en notificaties (beschikbaar in een later stadium) blijft u op de hoogte van de status van uw aanvraag. Op deze manier heeft u als adviseur altijd controle en overzicht over uw klantportefeuille. 

Uw relatie heeft toegang tot ‘Mijn Avéro Achmea’
Via iDIN logt uw relatie veilig in. Deze klantomgeving is bedoeld als procesondersteuning voor het afronden van de AOV-aanvraag. Uw relatie kan er makkelijk digitaal de slotvragen beantwoorden en relevante AOV-documenten raadplegen. Heeft uw relatie vragen? Dan staan uw contactgegevens direct in beeld, zodat men eenvoudig contact met u kan opnemen. Mijn Avéro Achmea heeft de volgende functionaliteiten:

  • overzicht openstaande acties;
  • inzien status aanvraag;
  • gegevens adviseur direct in beeld;
  • inzien persoonlijke gegevens;
  • polis;
  • voorwaarden.