Nieuwe functionaliteiten in Podium 3e kwartaal 

Digitalisering

Podium krijgt steeds meer functionaliteiten: roadmap ontwikkeling 3e kwartaal 2021

12 jul 2021 2 minuten

Voor Podium hebben we een roadmap of ook wel routekaart opgesteld. Dit is een soort ontwikkelingsplan waarin we de activiteiten en tijdsplanning benoemen, die nodig zijn om Podium verder uit te breiden. Omdat de roadmap uitgaat van uw behoefte, is het een dynamisch document dat we regelmatig bijstellen. Zo kan het voorkomen dat we in een bepaalde periode meer ontwikkelen dan vooraf gepland of dat we geplande functionaliteiten uitstellen. Welke nieuwe functionaliteiten in Podium staan in het 3e kwartaal op de planning?

Uploaden AOV-documenten in ‘Mijn Avéro Achmea’
Bij het aanvragen van een AOV is regelmatig nog aanvullende informatie of een akkoord van uw relatie nodig. Denk bijvoorbeeld aan machtigingen om informatie op te vragen bij (huis)artsen. Of een verzekeringsaanbod met medische aanvullende voorwaarden. Vanaf dit najaar kunnen aanvragers deze documenten eenvoudig in ‘Mijn Avéro Achmea’ vinden, ondertekenen en direct naar ons uploaden. Een duidelijke versnelling van het acceptatieproces.

Uitwisselen van ADN-berichten noodzakelijke toevoeging in Podium
Het uitwisselen van berichten via ADN (Assurantie Data Netwerk) is een voorwaarde voor adviseurs die gebruik maken van Podium. Het is noodzakelijk om prolongatie- (maandelijks) en mutatieberichten te versturen. Daarnaast kunt u met de ADN-berichten maandelijks/jaarlijks uw portefeuille van verzekeraars met uw eigen administratie synchroniseren. Het voorkomt het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen. ADN is een functionaliteit die we in het 3e kwartaal aan Podium toevoegen.

Aplaza koppeling met Podium voor uitwisselen van AOV-documenten
Via de aansluiting met Aplaza proberen we de communicatie in de keten te optimaliseren en te standaardiseren. Een logische keuze, omdat veel advieskantoren zijn aangesloten bij Aplaza. In het 3e kwartaal richten we ons op de uitwisseling van AOV-documenten (nota’s en verzekeringsbewijzen) via Podium met de softwaresystemen van onze adviseurs. 

Meetingpoint koppeling met Podium als 1e AOV vergelijker
Veel adviseurs werken met een vergelijkingsplatform tijdens hun oriëntatieproces. Het biedt snelheid en gemak in het AOV adviestraject. Daarom starten we in het 3e kwartaal met de aansluiting van Meetingpoint in Podium als 1e vergelijkingsplatform voor AOV. Adviseurs maken een premie-indicatie, offerte of doen een AOV-aanvraag via deze koppeling en wij zorgen voor een juiste afhandeling. Offertes en aanvragen (inclusief status) zijn dan direct terug te vinden in Podium. 

Maandelijkse update van Podium om gebruikerservaring te verbeteren
Regelmatig ontvangen we feedback van onze adviseurs over het gebruik van Podium. Dit helpt ons enorm om de gebruikerservaring van Podium te verbeteren. Het zijn vaak kleine wensen met heel veel meerwaarde voor de gebruikers. Daarom krijgt Podium maandelijks een update waarin een aantal van deze wensen verwerkt zijn. Denk bijvoorbeeld aan het kunnen kopiëren van offertes en het sneller beschikbaar zijn van offerte documenten. Beide wensen voegen we in de update van juli toe aan Podium. 

Ook interessant voor u