Podium maakt optimale samenwerking mogelijk
Een interview met Pjotr van Amelsfoort
Digitalisering

Met Podium zetten we een belangrijke stap in de digitale bediening van adviseurs

26 apr 2021

2 minuten

Een interview met Pjotr van Amelsfoort

Na veel brainstormen, onderzoeken, ontwikkelen en aanscherpen, staat Podium live. Het nieuwe digitale platform van Avéro Achmea, dat samenwerking met adviseurs naar een hoger niveau tilt. Reden voor een bescheiden feestje, vindt Pjotr van Amelsfoort. Als productmanager van Podium stond hij aan de wieg van het nieuwe samenwerkingsplatform. “Podium is ontwikkeld vóór adviseurs en mét adviseurs. Samen blijven we het platform doorontwikkelen tot onze digitale bediening net zo persoonlijk is als onze offline bediening. Er staat nog heel veel moois te gebeuren.”

Zo’n 1,5 jaar geleden stonden Pjotr en zijn team voor het eerst rond de tekentafel. Pjotr: “We plakten de muren vol met post-its, namen interviews af en kwamen zo tot de eerste ruwe concepten. Juist die tijd en energie in de conceptfase, is de kracht van Podium. We zochten de samenwerking met adviseurs. Waar hebben zij behoefte aan? Wat helpt hen bij hun primaire werkprocessen? We gingen in gesprek met een paar van onze relaties die deel uitmaakten van onze klankbordgroep. Die inzichten hebben geleid tot een digitaal platform dat gericht is op het gemak van de adviseur.” 

Podium maakt optimale samenwerking mogelijk

Podium wordt gefaseerd uitgerold; op dit moment is het platform beschikbaar voor AOV-adviseurs. Wat voor hen het grootste voordeel is? Volgens Pjotr zijn dat er meerdere: “De kern van Podium is gemak en een volledig digitaal proces. Ook kunnen we adviseurs persoonlijk bedienen. Onder andere met nieuwe klantcontactopties, zoals meekijken op het scherm van de adviseur. Er komt geen papier meer aan te pas. Alle documenten zijn volledig digitaal beschikbaar. Ook het proces voor de klant van de adviseur is gedigitaliseerd. Denk daarbij aan het invullen van de gezondheidsverklaring om de AOV-aanvraag definitief te maken. Ons doel is om met Podium zo optimaal mogelijk samen te werken in de driehoek Avéro Achmea, adviseur en eindklant.”

De kern van Podium is gemak en een volledig digitaal proces. Ook kunnen we adviseurs persoonlijk bedienen. Onder andere met nieuwe klantcontactopties, zoals meekijken op het scherm van de adviseur.

Podium blijft continu uitbreiden

Met het nieuwe AOV proces staat op dit moment een belangrijke basis, waar de komende tijd meer producten, diensten en opties bijkomen. “We blijven Podium vernieuwen en aanscherpen. Met nieuwe toepassingen waarmee we het platform zo persoonlijk, relevant en klantgericht mogelijk maken. Denk aan beeldbellen, opties voor track ’n trace en proactieve notificaties. Ook zoeken we de samenwerking met diverse vergelijkingsplatforms. Bovendien is Podium voorbereid om aan te sluiten op eHerkenning. De nieuwe marktstandaard om in te loggen op de digitale platformen van verzekeraars. De ambitie is om van Podium een levend platform te maken, dat we continu doorontwikkelen. En dat we blijven toetsen aan waar behoefte aan is, in co-creatie met de adviseur. Hierin speelt onze klankbordgroep ook in de toekomst een belangrijke rol.”

Samen brengen we Podium steeds een stap verder

Plannen voor de toekomst zijn er dus genoeg. En daarmee zou je bijna voorbijgaan aan het moois dat er nu al staat: Een ‘hele mooie mijlpaal’ vindt Pjotr. “Echt een belangrijke stap in de digitale bediening van adviseurs. Ik ben enorm trots op wat we hebben neergezet. Het is ons gelukt om de focus te houden op waar adviseurs behoefte aan hebben. Ik ben alle adviseurs uit onze klankbordgroep dankbaar. Hun bereidheid om mee te denken en hun loyaliteit om te blijven testen in de eindfase, super!  Zonder hen hadden we dit platform niet op dit niveau gekregen. Samen brengen we Podium steeds een stap verder.”