Veelgestelde vragen én antwoorden over Podium

Digitalisering

Heeft u een vraag over Podium? Bekijk dan de veelgestelde vragen én antwoorden

27 jul 2021

1 minuut

Podium is hét platform waarop adviseurs en Avéro Achmea digitaal samenwerken. Zo vindt u in Podium al een volledig digitaal offerte- en aanvraagproces voor AOV. En op termijn ook track & trace, notificaties en meer. Steeds meer adviseurs werken met Podium. Dit levert soms wel wat vragen op. We hebben een aantal veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Kan ik een polis raadplegen in Podium?
Ja, via het klantenoverzicht bij de lopende verzekeringen kunt u een polis opzoeken.

Kan ik een nota terugvinden?
Nee, nota’s kunt u niet terugvinden. Wij werken standaard met een automatische incasso. Het premiebedrag op de polis is gelijk aan de premie die betaald moet worden.

Kan een relatie een digitale gezondheidsverklaring afronden met een smartphone?
Nee, uw relatie kan een digitale gezondheidsverklaring alleen afronden met een laptop of desktop.

Mijn relatie krijgt na het inloggen met iDIN een melding ‘pagina niet beschikbaar’?
Uw relatie krijgt na de aanvraag 2 e-mails van ons. In de 1e e-mail vragen wij uw relatie om het account voor ‘Mijn Avéro Achmea’ te activeren. In de 2e e-mail vragen wij uw relatie om de aanvraag af te ronden. Afronden kan pas nadat uw relatie het account heeft geactiveerd. Slaat uw relatie de activeringsstap over? Dan krijgt uw relatie de melding ‘pagina niet beschikbaar’.

Mijn relatie krijgt tijdens het inloggen met iDIN een melding dat de gegevens niet kloppen?
Bij het inloggen met iDIN worden gegevens zoals bekend bij Avéro Achmea getoetst met de gegevens zoals bekend bij de bank. De volgende gegevens worden gecontroleerd:

  • initialen
  • achternaam
  • adres
  • geboortedatum

Zijn deze gegevens niet precies hetzelfde? Dan kan uw relatie niet verder met het iDIN inlogproces. Neem in dat geval contact op met de Commerciële Binnendienst.

Kan mijn relatie met een zakelijk rekeningnummer inloggen met iDIN?
Nee, inloggen met iDIN is alleen mogelijk met een privé rekeningnummer op naam van de verzekeringnemer. Uw relatie kan er dan bijvoorbeeld voor kiezen om de premie van een zakelijk rekeningnummer over te schrijven naar een privé rekeningnummer.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op
Onze Commerciële Binnendienst helpt u graag: 055 579 21 00. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur. Stuurt u liever een e-mail? Ons e-mailadres is: inkomen.avero@achmea.nl. Of neem contact op met uw accountmanager.