“Het grootste voordeel? De snelheid en gebruiksvriendelijkheid”
Adviseur William en zijn klant Willard over Podium
Digitalisering

“Het grootste voordeel? De snelheid en gebruiksvriendelijkheid”

5 minuten

Adviseur William en zijn klant Willard over Podium

Samenwerken in 1 gebruiksvriendelijke omgeving. Waar en wanneer het de adviseur uitkomt. Dat is het belangrijkste doel van het nieuwe digitale platform Podium. Zo wil Avéro Achmea niet alleen de samenwerking met adviseurs maar ook tussen adviseur en klant een stap verder brengen. William Oosterhuis is 1 van de 1ste adviseurs die met Podium werkt. Hij en zijn klant Willard Bos delen hun ervaringen. William: “Met Podium rolt de polis er veel sneller uit en daar wordt dus ook de klant beter van. Die efficiëntie is voor mij de grootste kracht.”

William is sinds 2008 werkzaam bij TopTeam Agrarische Verzekeringen. “De agrarische wereld is klein. Iedereen kent elkaar, dus met name in deze sector wordt persoonlijk advies zeer gewaardeerd. Daarom is het mijn doel om mijn agrarische relaties zoveel mogelijk te ontzorgen.” Dat begint vaak bij de aanvraag van een AOV. “Zodra een jonge agrarische ondernemer deelneemt in het boerenbedrijf, is de AOV vaak de eerste verzekering die ze afsluiten”, legt William uit. 

Dat gold ook voor Willard, die in 2019 is ingestapt in Maatschap Korendijk. Een akkerbouwbedrijf dat hij runt met zijn vader en oom. “Als ik straks het bedrijf overneem en door een ongeval of ziekte gedeeltelijk of geheel arbeidsongeschikt raak, dan heb ik een AOV nodig om verzekerd te zijn van inkomen. Daarom heb ik een adviseur in de arm genomen. Iemand die mij kan begeleiden bij de aanvraag van een AOV en mij een verzekering kan adviseren die goed bij mij past.”

Een goed werkend platform is essentieel

William is de 1ste adviseur die het AOV-proces in Podium helemaal heeft doorlopen om de verzekering te sluiten. Naast AOV worden op termijn ook andere producten en diensten toegevoegd. William: “Een nieuw platform is altijd even wennen, maar dit systeem vind ik erg gebruiksvriendelijk. Ik liep er vlot doorheen. De 1ste indrukken zijn dus goed. Groot pluspunt vind ik de mogelijkheid om toekomstige premies van verschillende dekkingen naast elkaar te laten zien. Dat geeft onze klanten inzicht in de financiële gevolgen van hun keuzes op de lange termijn.”

Ook de collega’s uit de binnendienst bij TopTeam werken veel met Podium. William: “Zij bereiden de adviesgesprekken van de buitendienst voor. Een goed werkend platform als Podium is daarvoor essentieel. Het is mooi dat onze binnendienst mee mocht denken bij de totstandkoming van Podium. Hun suggesties zijn heel serieus en snel opgepakt.”

Het gemak van Mijn Avéro Achmea

Waar William inlogt op Podium, logt Willard in op Mijn Avéro Achmea, de klantomgeving van Podium. Wat hem opviel? “Vooral het eenvoudige gebruik”, zegt Willard. “Ik heb met Mijn Avéro Achmea digitaal mijn gezondheidsverklaring ingevuld. Dat ging erg makkelijk en snel. Hoewel ik niet eerder in zo’n omgeving heb gewerkt, was alles me direct duidelijk. Dat scheelt veel tijd. Mijn polis was erg snel rond.”

De grootste meerwaarde van Podium is het eenvoudige gebruik en de snelheid waarmee een polis tot stand komt.

Podium is een heel mooie aanvulling

Met Podium moet de samenwerking tussen adviseur, klant en Avéro Achmea alleen maar beter worden. Wat daarin voor Willard het belangrijkst is? “Vooral het persoonlijke contact met mijn adviseur”, zegt hij. “Als ik een vraag heb of ergens niet uitkom, kan ik William gewoon bellen of appen.” Een platform als Podium ondersteunt hierin, vindt William. “De grootste meerwaarde van Podium is het eenvoudige gebruik en de snelheid waarmee een polis tot stand komt. Dat komt automatisch de service ten goede. Dat maakt Podium een heel mooie aanvulling voor TopTeam.”