Op weg naar het hart van de volmacht: uitkomsten belevingsonderzoek

24 mrt 2020

Volmachten

Duurzaam succesvol samenwerken. Daar staan we bij Avéro Achmea Volmachten voor. Maar hoe denken volmachten eigenlijk over de samenwerking? En wat vinden volmachten van onze producten en diensten? Hoog tijd om dat eens te peilen bij volmachtkantoren met een agentschap van Avéro Achmea zakelijke schadeverzekeringen. 27 kantoren deden mee aan dit onderzoek van Forum business research en gaven ons waardevolle informatie terug.

Volmachten geven Avéro Achmea een nette 7,2
Het verschil met onze concurrenten is klein. Die scoren gemiddeld een 7,1. Volmachten zijn positief over de betrokkenheid en samenwerking met Avéro Achmea Volmachten. Er wordt goed meegedacht, er is een fijn contact met de accountmanager en zaken worden snel opgepakt. Flexibiliteit wordt vaak als verbeterpunt genoemd. Het blijkt lastig om de wat moeilijkere zaken bij Avéro Achmea te verzekeren. Vaak sluiten producten goed aan op de behoeften, aan de andere kant zijn er weinig maatwerkmogelijkheden. Dat onderkennen we. Wel maakten we bewust de keuze voor een duurzaam en toekomstbestendig volmachtbedrijf. Daarvoor is het nodig om minder maatwerk te leveren.

Volmachtkantoren zien Avéro Achmea als partner
Het grootste deel van de volmachten heeft vertrouwen in Avéro Achmea en ziet ons als partner. Dat komt onder andere door het persoonlijke contact met de accountmanager. Relatief meer volmachten geven aan dat het gevoel positiever is ten opzichte van een jaar geleden.

Snelheid is een sterk punt, tools en systemen mogen veel beter
De snelheid waarmee we reageren op vragen en verzoeken wordt goed beoordeeld. Volmachten zijn minder enthousiast over onze tools en systemen. Die zijn minder eenvoudig te gebruiken. En dat herkennen we. Daarom lag bij het ontwikkelen van ons nieuwe zakelijke pakket BAP maximaal aandacht op digitalisering en werken we nu volop aan de uitrol ervan bij onze volmachten. Ook werken we aan een extranet om alles op 1 platform digitaal beschikbaar te maken. We gaan ervan uit dat die ontwikkelingen volmachten bij een volgend onderzoek zeker een andere kijk op digitalisering bij Avéro Achmea geven.

Er is weinig bekend over onze diensten, wel veel behoefte
Zo ziet bijvoorbeeld een groot deel van de volmachten het belang van een Cyberverzekering, maar heeft deze nog niet. Een helder signaal. Dat betekent dat we actief met volmachten in gesprek gaan. Om samen de mogelijkheden te bespreken om andere producten en diensten ook in de volmacht te nemen.