Thuiswerken bij Avéro Achmea. Hoe ziet dat eruit?

16 jun 2020
Nieuws

Johannes Marinus van de Commerciële Binnendienst van Avéro Achmea Schade in Leeuwarden deelt zijn ervaring.

“Eén van de belangrijkste taken van een medewerker van de Commerciële Binnendienst is bereikbaar zijn voor vragen van adviseurs. Dit doen we uiteraard niet alleen, maar samen in een team met veel inzet en plezier. Ook in corona tijd staan we klaar voor de adviseur, daar is niets aan veranderd. Wel hebben we zaken anders georganiseerd om met de huidige maatregelen onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen.”

We werken niet meer op kantoor
“Sinds maart werkt iedereen bij Avéro Achmea thuis. Dit betekent geen autoritjes meer naar kantoor, maar met een kopje koffie in de hand 2 trappen op naar de zolder. Daar heb ik een ruime werkplek waar ik iedere dag aan het werk ga. Mijn collega’s zie ik niet meer bij de koffieautomaat op kantoor, maar spreek ik nu via Skype en Microsoft Teams.”

Structuur vinden in de balans werken privé
“De eerste weken was het wennen voor ons gezin. De kinderen waren thuis van school en wij als ouders werkten ook allebei thuis. Na een tijdje kregen we meer structuur, waardoor het beter ging. Ook in ons team maken we duidelijke afspraken om elkaar te helpen op de piekmomenten thuis.” 

De bereikbaarheid is uitstekend
“De afgelopen weken hebben we ondervonden dat de bereikbaarheid goed is. De systemen werken goed en dat maakt het thuiswerken plezierig. Onze adviseurs vragen vaak of ik thuis werk, zij merken dit namelijk niet. Precies zoals we het graag willen! We willen altijd snel en goed klaarstaan voor onze adviseurs.”

Wel mis ik mijn collega’s
“Gelukkig spreek ik mijn collega’s regelmatig via Microsoft Teams, Skype of chat. We kijken er naar uit om elkaar weer te spreken op kantoor, want elkaar in het echt zien is toch fijner dan elkaar alleen digitaal spreken. We blijven de adviezen van het RIVM volgen. Zolang het advies geldt om thuis te werken, zullen wij dit ook blijven doen.”

De werkdag vliegt voorbij
“Ook thuis help ik adviseurs met vragen en gaat mijn telefoon geregeld. In de tussentijd maak ik offertes. Na een digitaal teamoverleg is het alweer tijd voor de lunch. Ook ’s middags is het druk en gaat de telefoon regelmatig over. Als mijn werkdag is afgerond, sluit ik mijn laptop en loop ik 2 trappen naar beneden. Als afsluiting ga ik nog even naar buiten voor een wandeling.” 

Ook nu staan we voor u klaar zoals u van ons gewend bent
Via onze nieuwsberichten op de website van Avéro Achmea blijft u op de hoogte over de huidige ontwikkelen rondom corona. Neem voor vragen gerust contact met ons op: 088 462 46 18. Onze collega’s van de Commerciële Binnendienst helpen u graag. U bereikt hen op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur. Mailen kan ook naar accountbedrijvenschade.avero@achmea.nl.