Uit onderzoek blijkt: adviseurs inkomen positief

Nieuws

Tevredenheidsonderzoek: adviseurs inkomen hebben een positief gevoel bij Avéro Achmea

29 aug 2022
2 minuten

Wat doen we goed? En wat kunnen we beter doen? Bij Avéro Achmea weten we graag wat adviseurs van ons en onze inkomensverzekeringen vinden. Daarom peilen we elk jaar de tevredenheid. Voor de editie van 2022 sprak een onafhankelijk onderzoeksbureau (Forum Research) met 40 kantoren. We bedanken iedereen hartelijk voor de medewerking. We kunnen nu aan de slag om onze dienstverlening en producten nog verder te verbeteren.

Waardering voor Avéro Achmea Inkomen blijft een 7,4
Inkomensadviseurs zijn positief over de producten, de plezierige samenwerking, het gevoel van partnerschap en de deskundige ondersteuning. De adviseurs waarderen de korte lijnen en verschillende overlegmogelijkheden. Wel vinden ze dat Avéro Achmea wat achterblijft op het gebied van innovatie en digitale systemen. De komst van Podium, het platform waarop adviseurs en Avéro Achmea samenwerken, is daarom positief ontvangen. Toch wachten adviseurs met smart op meer digitale mogelijkheden om zelf makkelijker zaken te kunnen wijzigen of vergelijken. Hoge premies, geen maatwerk of systemen zijn reden voor een lage(re) beoordeling.

Er lopen diverse trajecten om onze concurrentiële positionering te verbeteren. We vinken stap voor stap ons verbeterplan voor systemen af. Zo zit AOV inmiddels in Podium en ontwikkelen we door met bijvoorbeeld Aplaza, ADN en de aansluiting op Meetingpoint. Eind 2022 wordt Agro toegevoegd. En in 2023 willen we Schade MKB in Podium opnemen, gevolgd door Verzuim. Ook starten we dan met conversies. WIA/WGA pakken we daarna op.

Inkomensadviseurs zijn tevreden over contact met Avéro Achmea
De adviseurs waarderen het prettige en persoonlijke contact met de accountmanagers en de Commerciële Binnendienst Inkomen. Het (proactief) meedenken in oplossingen wordt bijzonder gewaardeerd. Is er minder contact met de accountmanager? Dan is de beoordeling logischerwijs ook lager.

De informatievoorziening kan beter
Over actualiteit en inhoud van nieuwsbrieven zijn de adviseurs te spreken. Wel hebben nieuwsbrieven niet altijd attentiewaarde, omdat adviseurs veel informatie op verschillende manieren ontvangen. We kijken hoe we de nieuwsbrieven kunnen verbeteren of hoe we op een andere manier zorgen dat informatie de juiste attentiewaarde krijgt.

Veel adviseurs zijn onbekend met onze diensten en opleidingen
Uit het tevredenheidsonderzoek blijkt dat veel adviseurs onze opleidingen en masterclasses niet kennen of er geen ervaring mee hebben. Ze zijn vooral op zoek naar kennissessies over risico’s of producten. We kijken hoe we dit beter onder de aandacht kunnen brengen. 

We gaan aan de slag en zijn er voor u
We maken werk van de verbeterpunten die de adviseurs ons meegaven en houden u op de hoogte. Wilt u nog iets kwijt over onze inkomensproducten, diensten en manier van samenwerken? Neem gerust contact op met uw accountmanager of uw contactpersoon bij de Commerciële Binnendienst Inkomen.

Bron: Forum Research, mei 2022