Nog meer backoffice-service dankzij nieuwe digitale oplossingen

16 okt 2019

Nieuws

Avéro Achmea ontwikkelt momenteel 2 digitale oplossingen waarmee het intermediair meer efficiency en geoptimaliseerde klantbediening tegemoet kan zien. Het gaat om de Digitale Partner Bediening (DPB) en de Commercial Radar.

De DPB is een digitale acceptatieomgeving. Hierin kan een intermediair gelijktijdig diverse offertevarianten van polissen opmaken. Zo is voor hem én zijn klant direct inzichtelijk wat het verschuiven van de einddatum ‘doet’. Of wat het wel of niet meeverzekeren van bepaalde zaken betekent voor de premie. Want de premie-indicatie past zich steeds vanzelf aan. Het dashboard toont de verschillen waardoor een keuze maken eenvoudiger is. 

Papierloos afsluiten
Na het maken van een keuze is de offerte direct te downloaden. Verder regelt de applicatie automatisch dat er een mail naar de klant wordt gestuurd als er aanvullende verklaringen nodig zijn. Zo komt er aan het afsluiten van een verzekering geen papier meer te pas. Het DPB wordt nu nog getest bij 6 kantoren. Zodra ze beschikbaar is, ontvangen de serviceproviders inlogcodes die ze aan hun intermediairs kunnen verstrekken.  

Commercial Radar vergroot klantkennis
Ook de Commercial Radar is een ontwikkeling van Avéro Achmea. De radar zoekt op basis van een algoritme en ingevoerde zoekwoorden op internet naar nieuws van en over bedrijven of sectoren. Zo leert een intermediair zijn klant goed kennen. Hij is immers altijd op de hoogte van ontwikkelingen bij zijn klant én van de sector waarin deze actief is. De Commercial Radar komt beschikbaar zodra Avéro Achmea de ontwikkeling succesvol heeft afgerond.