Direct Schade Melden

​Uw schade snel en deskundig geregeld

Heeft u schade? Dan kunt u uw schade 24 uur per dag, 7 dagen per week bij ons melden. Wij gaan meteen voor u aan de slag.

Direct Schade Melden 
U kunt uw schade altijd melden bij uw adviseur. Maar u kunt uw schade ook zelf bij ons melden. Wij informeren dan uw adviseur over uw melding en de afhandeling.

Zo meldt u een schade of calamiteit in Nederland:
In het geval van een calamiteit zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op het telefoonnummer 058-2977402 of online via onderstaande punten:

  • Schade aan of met mijn auto, motor en/of caravan
  • Aansprakelijkheidsschade (een ander stelt u verantwoordelijk voor schade, of u stelt een ander verantwoordelijk voor schade)
  • Glasbreuk Woning
  • Schade aan mijn inboedel, woonhuis en/of kostbaarheden
  • Schade tijdens mijn reis (Kies deze optie ook als u een beroep wilt doen op uw annuleringsverzekering)
  • Schade aan of met mijn pleziervaartuig
  • Arbeidsongeschiktheid melden AOV
  • Rechtsbijstand online een aanvraag indienen (graag link in de tekst Online een aanvraag indienen overzetten naar de tekst rechtsbijstand, en dan de tekst online een aanvraag indienen weglaten)

Heeft u enkel ruitschade aan uw woning? Dan kunt u, zonder de schade bij ons te melden, direct bij één van onze gecontracteerde glasherstellers terecht. Zij melden dan de schade voor u.

Binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie van ons. Lukt het ons niet om binnen deze termijn te reageren? Dan krijgt u van ons bericht

Zo meldt u een schade of calamiteit in het buitenland:
Telefonisch: In het geval van een calamiteit zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week op + 31 71 364 62 00 (EuroCross)

Welk schadeformulier kan ik gebruiken? 
Als u gevraagd wordt om een schadeformulier in te sturen, dan kunt u kiezen uit:

Onze schade-expert

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs.

Onze schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Uw informatie is belangrijk bij het bepalen van de schade

Onze schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

Maak een lijst met beschadigde of verloren spullen

Onze schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. Hiervoor heeft hij informatie van u nodig.

U overlegt over het herstellen van de schade

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

U ontvangt een voorschot om de 1e kosten te betalen

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

U kunt gebruikmaken van ons netwerk van vakmensen

Avéro Achmea werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Avéro Achmea. U hoeft geen geld voor te schieten.

De schade-expert houdt contact met de vakmensen uit ons netwerk

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

Uw recht op contra-expertise

Bent u het niet eens met onze schade-expert?
Vraag dan een eigen expert om de schade te beoordelen. Dit noemen wij een contra-expertise. Uw expert regelt dan namens u de schade met ons. Avéro Achmea betaalt de kosten van uw eigen expert. Rekent uw expert meer dan onze schade-expert? Dan beoordelen wij of de extra kosten redelijk zijn. Extra kosten die niet redelijk zijn betaalt u zelf. Wilt u gebruikmaken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert.