Keurmerk Klantgericht Verzekeren

De klant als vertrekpunt

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren meet de kwaliteit van dienstverlening van een verzekeraar. Het meet ook hoe klantgericht een verzekeraar is. U heeft daar voordeel van. We informeren u graag over de kernwaarden van het Keurmerk. En wat wij daarmee doen.

Avéro Achmea heeft het Keurmerk sinds 2010

Het Keurmerk laat zien dat we niet alleen praten over klantgerichtheid. We brengen de klantgerichtheid ook in de praktijk. We doen wat we beloven. 

Het Keurmerk geeft een onafhankelijk oordeel
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) toetst enkele keren per jaar of de keurmerkhouder de kernwaarden van het Keurmerk waarmaakt. Deze kernwaarden zijn: 

Heldere informatie geven
Wij zijn duidelijk over onze dienstverlening en verzekeringen. Dat betekent dat wij heldere taal gebruiken in verzekeringsinformatie die bijvoorbeeld op de website staat. Ook is die informatie evenwichtig en volledig. Zo hebben wij op onze website informatie staan over onze bereikbaarheid, het claim- en klachtenbeleid, het fraudebeleid en het beleggingsbeleid.

Beloftes nakomen
Wij houden ons aan onze beloftes. Dat betekent dat wij een betrouwbare dienstverlener zijn. Wij verbeteren de kwaliteit van onze dienstverlening voortdurend. Zo meten wij periodiek of wij nog op de goede weg zitten, bijvoorbeeld met controles op de werkvloer en met interne audits. Is de uitkomst niet goed? Dan nemen wij maatregelen om de kwaliteit van onze dienstverlening verder te verbeteren. Door producten en processen aan te passen.

Het klantbelang centraal stellen
Avéro Achmea heeft een klantgerichte instelling die wij hebben vertaald naar een betrouwbaar kwaliteitssysteem. Het kwaliteitssysteem is op alle niveaus in de organisatie verankerd. De medewerkers kennen het en leven het na. Wij meten bij de klant of die tevreden is over onze dienstverlening en verzekeringen. Wij verbeteren ons continu en hebben de organisatie daar op ingericht.

Handige links:

Klanttevredenheid 
Reactietermijnen 
Beleggingsbeleid 
Wat doen wij bij fraude
Wijzer in Geldzaken
Klachtenpagina 
Schade melden 
Zorg declaratie indienen

Meer weten over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren?

Bekijk de animatie.

Klantgericht verzekeren

Vind een adviseur

Uw bedrijf is uniek. Dat vraagt om een advies op maat. Daarom werken we alleen samen met onafhankelijke adviseurs. Vind een adviseur die bij u past.