Klanttevredenheidsonderzoeken

Snel naar...




Waarom een onafhankelijke adviseur?

Wij willen u goed adviseren. Avéro Achmea werkt daarom met onafhankelijke adviseurs.




​Klanttevredenheidsonderzoeken

Wat vindt u van Avéro Achmea?

Wij willen graag weten wat u van ons vindt. Omdat we het graag horen als u tevreden bent. En omdat we onze verzekeringen en diensten willen verbeteren als dat kan. Het Verbond van Verzekeraars onderzoekt ieder jaar of onze klanten tevreden zijn. Net als bij 14 andere verzekeraars. Zelf onderzoeken we ook regelmatig wat onze klanten van ons vinden.

De resultaten

Hieronder vindt u de meest recente resultaten van het onderzoek.
Conclusies Particulier
  • Onze particuliere klanten zijn tevreden over ons. Dat is de belangrijkste conclusie van het onderzoek.
    Uitkomst Schade Particulier: 7,25
    Uitkomst Zorg verzekering: 7,7
  • Klanten vinden zich eerlijk en klantvriendelijk behandeld worden door Avéro Achmea.
  • Klanten zijn zeer tevreden over de schriftelijke en telefonische communicatie.
  • Klanten die een schadeclaim hebben ingediend zijn zeer tevreden over de behandeling, hoogte van de uitkering en snelheid van geld overmaken.
  • Klanten willen graag op de hoogte gehouden worden van de status van hun schadeclaim.
  • Klanten ervaren onvoldoende dat de verzekeraar hen belangrijk vindt als klant.
  • Klanten zijn ontevreden over hoe klachten worden opgelost.
Conclusies Zakelijk
  • Onze klanten zijn tevreden over ons en laten ook stijging zien ten op zichtte van 2016. Avéro Achmea scoort op het gebied van zakelijke verzekeringen de volgende cijfers:
    Leven een 6,3
    Schade een 7,5
    Inkomen een 7,1
  • Het merendeel van de zakelijke klanten vindt dat ze klantvriendelijk behandeld worden door de verzekeraar en zijn tevreden met de geleverde service.
  • Zakelijke klanten zijn ook dit jaar tevreden over de schriftelijke en telefonische communicatie.Vooral als het gaat om een medewerker snel aan de telefoon te krijgen, nakomen van afspraken en deskundigheid van onze medewerkers. Zakelijke klanten zijn ook positief over het claim en uitbetalingsproces. Vooral op de volgende onderdelen:
    • Eenvoud voor het indienen van een claim
    • Goed op de hoogte gehouden worden van de voortgang
    • Wijze waarop de claim is behandeld
    • Snel ontvangen van het geld
    Verbeteracties:
    • Wij blijven werken aan verbetering van onze informatie

      Wij hebben al onze communicatie herschreven in begrijpelijker Nederlands. Onze polisvoorwaarden en onze website hebben we zo aangepast dat u belangrijke informatie sneller kunt vinden. Toch geven klanten soms aan dat bij het afsluiten van de verzekering niet altijd duidelijk is wat wel of niet verzekerd is. Daarom onderzoeken wij of we u deze informatie op een andere manier kunnen aanbieden.

    • U wilt weten waar u aan toe bent bij schade

      U gaf aan dat u op elk moment wilt zien hoe het staat met de afhandeling van een schade. En dat u online elke stap in het schadeproces wilt volgen. Dit begrijpen wij. Daarom zorgen wij ervoor dat u in 2018 uw schade online kunt volgen.

    • Snelheid afhandeling zorg-klachten

      U geeft aan ontevreden te zijn over de duur van de afhandeling van de zorgklachten. We hebben de doorlooptijd dan ook korter gemaakt.

    • Telefonisch afhandelen van klachten

      Wij kiezen ervoor om bij klachten zoveel mogelijk telefonisch contact met u op te nemen. Wij vinden het belangrijk om zeker te weten dat wij uw klacht goed begrijpen. Als wij uw klacht goed begrijpen kunnen wij een passende oplossing of een helder antwoord geven op uw probleem. Via telefonisch contact maken wij gelijk afspraken over het eventuele vervolg van uw klacht. U hoeft zich dan niet meer af te vragen wanneer uw klacht wordt afgewikkeld.

    • Afhandelen van declaraties van zorg-nota’s binnen 3 werkdagen

      De snelle afhandeling van declaraties valt goed bij klanten. Als een declaratie digitaal is ingediend dan betalen we binnen 3 werkdagen. Dit lukt ons in meer dan 90% van deze declaraties.

    Terug naar boven