Klacht doorgeven

Snel naar...





Waarom een onafhankelijke adviseur?

Wij willen u goed adviseren. Avéro Achmea werkt daarom met onafhankelijke adviseurs.




klacht doorgeven aan Avéro Achmea

​U wilt een klacht indienen​​​​​

​Wij willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kunt u het oneens zijn met een beslissing of bent u niet tevreden over onze service. Wij nemen uw klacht altijd serieus. Binnen Achmea is de definitie van een klacht: Iedere uiting van onvrede.
 
Uw adviseur
Als u ergens ontevreden over bent, kunt u contact opnemen met uw adviseur. De adviseur kent uw persoonlijke situatie het best en kan u goed bij uw klacht begeleiden.
 
Een klacht indienen bij Avéro Achmea
Dat kan door online ons klachtenformulier in te vullen.
 

Per brief kunt u ook een klacht indienen. Het adres is:

Avéro Achmea
Klantsignaalmanagement
Postbus 101
7300HC Apeldoorn

Voor klachten over uw zorgverzekering kunt u bellen naar 071 365 20 85. De maximale wachttijd aan de telefoon is 5 minuten.
 
In de brochure klachtenbehandeling bij zorgverzekeringen leest u hoe u een klacht kunt indienen over onze zorgverzekeringen.
 
Een klacht indienen over uw adviseurs
Een klacht over een adviseur met wie Avéro Achmea samenwerkt, kunt u ook naar het bovengenoemde adres sturen.
 
Wij reageren zo snel mogelijk op uw klacht
Nadat u een klacht bij ons heeft ingediend, ontvangt u binnen 10 werkdagen onze eerste reactie. Kunnen wij uw klacht niet binnen deze termijn beantwoorden, dan laten wij u dit schriftelijk of per e-mail weten. Natuurlijk leest u in dit bericht ook op welke termijn u wel een reactie van ons ontvang.
 
Niet tevreden over de afhandeling?
Als u niet tevreden bent over onze reactie op uw klacht, dan kunt u contact opnemen met:
Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag,
Telefoon: 070 333 89 99
Internet: www.kifid.nl
 
Dit kan alleen als u reageert als een natuurlijk persoon en niet als bedrijf of werknemer.
 
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht over uw zorgverzekering?
Als u niet tevreden bent over onze reactie op u klacht over uw zorgverzekering, dan kunt u contact opnemen met:
 
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
Postbus 291
3700 AG Zeist
www.skgz.nl

Online verkopen van goederen en diensten vallen onder de Europese verordening. Meer informatie hierover leest u op het ODR-platform​.
 

Burgerlijk rechter
Het staat u altijd vrij om naar de burgerlijk rechter te stappen, zelfs nadat de Kifid een bindend advies heeft uitgebracht. In dit laatste geval zal de rechter alleen procedureel naar de klacht kijken. Meer informatie vindt u op de site www.rechtspraak.nl. Ook kunt u hier nagaan bij welke rechtbank u eventueel terechtkunt.
 
Leg uw klacht altijd eerst voor aan ons
Kifid en SKGZ nemen uw klacht niet in behandeling als wij ze niet eerst hebben gezien. Heeft u uw klacht nog niet bij ons heeft ingediend? Vul dan eerst ons klachtenformulier in.
 
Uw klacht indienen met het Klachtenformulier
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. Deze gegevens zullen wij alleen voor uw klacht gebruiken.
 
Klachtenrapportage
Wij zijn graag open over de klachten die wij ontvangen en afhandelen. Bekijk hieronder de rapportage van de ontvangen en afgehandelde klachten in 2016.
 

Gegevens:

Mijn adresgegevens:

Terug naar boven