Direct Schade Melden

Snel naar...




Waarom een onafhankelijke adviseur?

Wij willen u goed adviseren. Avéro Achmea werkt daarom met onafhankelijke adviseurs.




​Uw schade snel en deskundig geregeld

Heeft u schade? Dan kunt u uw schade 24 uur per dag, 7 dagen per week bij ons melden. Wij gaan meteen voor u aan de slag.

​Direct Schade Melden
U kunt uw schade altijd melden bij uw adviseur. Maar u kunt uw schade ook zelf bij ons melden. Wij informeren dan uw adviseur over uw melding en de afhandeling.

Zo meldt u een schade of calamiteit in Nederland:

In het geval van een calamiteit zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op het telefoonnummer 058 297 71 23 of online via onderstaande punten:

Heeft u enkel ruitschade aan uw woning? Dan kunt u, zonder de schade bij ons te melden, direct bij één van onze gecontracteerde glasherstellers terecht. Zij melden dan de schade voor u.

Binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie van ons. Lukt het ons niet om binnen deze termijn te reageren? Dan krijgt u van ons bericht

Zo meldt u een schade of calamiteit in het buitenland:
Telefonisch: In het geval van een calamiteit zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week op + 31 71 364 62 00 (EuroCross)

Welk schadeformulier kan ik gebruiken?
Als u gevraagd wordt om een schadeformulier in te sturen, dan kunt u kiezen uit:

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs.

Onze schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Onze schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

Onze schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. Hiervoor heeft hij informatie van u nodig.

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

Avéro Achmea werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Avéro Achmea. U hoeft geen geld voor te schieten.

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

Wij beoordelen de schade zo goed mogelijk. Soms is het nodig om een schade deskundig te laten onderzoeken dooronze expert.uw schade verzekerd? Meestal komt onze expert dan samen met u tot een goede oplossing van de schade. U mag ook een eigen expert inschakelen. Dit heet contra-expertise. Uw expert regelt dan met onze expert uw schade. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Deze kosten worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. De voorwaarden waaronder wij de kosten van uw expert kunnen vergoeden, verschilt per verzekering. Wilt u dit precies weten? U leest dit na in de verzekeringsvoorwaarden die horen bij uw verzekering. Wilt u gebruik maken van de contra-expertise? Bespreek dit dan met onze schade-expert.

​​
Terug naar boven