continue-verbeteren - Voorzie | Continue Verbeteren | Avéro Achmea

Continue Verbeteren

In elk bedrijfsproces zit verbeterruimte. Veel van deze verbeterruimte is niet zichtbaar voor het management. Het zit verborgen in vaste patronen die er door de jaren zijn ingesleten en die we langzamerhand normaal zijn gaan vinden. 

Met Continu Verbeteren helpen we u de verbeterruimte in uw organisatie te ontdekken en te benutten. Zo kunt u sneller en efficiënter werken tegen minder kosten. Tegelijkertijd gaat de kwaliteit van het werk omhoog.

Onze aanpak

Voorzie biedt altijd maatwerk. We kijken naar uw vraag en situatie en stellen op basis daarvan met elkaar een programma samen. Dat programma bestaat uit 1 of meerdere onderdelen. Net wat past. Bent u geïnteresseerd wat Voorzie voor u kan betekenen? Neem contact met ons op.

De onderdelen van het thema Continu Verbeteren:

1 Training tot Verbetercoördinator

Een aantal medewerkers binnen uw bedrijf volgt de training tot Verbetercoördinator. We brengen eerst de processen binnen uw bedrijf in kaart en kijken waar er ruimte zit. We houden het concreet. Met de inzichten die ze opdoen, kunnen ze gelijk aan de slag op de werkvloer. Het is het vliegwiel voor verandering en verbetering.
De training bestaat uit 3 onderdelen:
Bewustwording: De theorie van Continu Verbeteren / LEAN. “Stel jezelf ieder dag de vraag of het beter kan”. In deze fase introduceren we ook het “verwonderbord”.
Procesontwerp: We tekenen het proces uit m.b.v. Brown Paper Methode. Als case dient hier een veel voorkomend proces.
Procesverbetering: We gaan dit proces analyseren en waar nodig verbeteren.
Tussen de bijeenkomsten in werken de deelnemers met de methode van LEAN en het verwonderbord. Dit heeft direct effect op de verbetercultuur in de totale organisatie. De training duurt 3 dagen met 3 tot 4 weken tussen iedere bijeenkomst.

2 Masterclass Lean Management 

In deze masterclass maakt u kennis met de Lean-principes. In een simulatieomgeving bij het Nyenrode Lean Institute ervaart u zelf hoe verbeterprincipes werken vanuit klantperspectief. U leert hoe u bedrijfsprocessen optimaliseert met de klant als uitgangspunt. Welke principes daaronder liggen. Wat dat met mensen doet en hoe dit werkt in de keten. U gaat dus zelf actief aan de slag en benut zo uw leerervaring maximaal.

Lees meer over de masterclass Lean Management en schrijf u in.

Enkele vragen waar we bij stilstaan:

-Hoe lang werk je al op dezelfde wijze?
-Heb je je wel eens afgevraagd of het anders kan?
-Wat zijn de belangrijkste processen?
-Ben je tevreden over de kwaliteit van de output?
-Wat kan beter?

Wat levert het op?

Met Continu Verbeteren doorbreken we vaste gewoontes. We kijken met een kritische blik naar bedrijfsprocessen en reiken medewerkers en leidinggevenden praktische instrumenten aan waarmee ze morgen al aan de slag kunnen binnen uw organisatie. Zo kunt u stappen zetten naar een efficiëntere en een slagvaardigere organisatie.